رد شدن به محتوای اصلی

کما ، درمان و سطح هشیاری در کما چه میبنیم و عوارض و نیمه و روح در حالت کما

کما ، درمان و سطح هشیاری در کما چه میبنیم و عوارض و نیمه و روح در حالت کما

در این مطلب از سایت خشدار می خواهیم در مورد کما ، درمان و سطح هشیاری در کما چه میبنیم و عوارض و نیمه و روح در حالت کما صحبت کنیم امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد.

کما چیست

کما وضعیت ناخودآگاهی و بیهوشی طولانی است. علت کما می‌تواند ناشی از آسیب یا ضربه به سر، سکته مغزی، یا موارد مشابه باشد.
کما یک حالت طولانی مدت از بیهوشی است. در طول این حالت فرد به محیط اطراف خود واکنش نشان نمی‌دهد. شخص زنده است و به نظر می‌رسد که او خواب است. با این حال، بر خلاف خواب عمیق، فرد نمی‌تواند از طریق تحریک، از جمله درد، بیدار شود.
این حالت یک اورژانس پزشکی است. اقدام سریع برای حفظ زندگی و عملکرد مغز ضروری است. پزشکان معمولاً با آزمایش خون و سی تی اسکن مغز سعی می‌کنند، علت این رخداد را تعیین کنند تا درمان مناسب شروع شود.
کما یک وضعیت عمیق ناخودآگاه همراه با بیهوشی است. علت این رخداد می‌تواند در نتیجه یک تصادف، آسیب به سر یا یک وضعیت پزشکی، به عنوان مثال، برخی از انواع عفونت باشد. کما با خواب متفاوت است، زیرا فرد قادر به بیدار شدن نیست.
کما ، درمان و سطح هشیاری در کما چه میبنیم و عوارض و نیمه و روح در حالت کما
این رخداد مرگ مغزی نیز نیست. شخص زنده است، اما نمی‌تواند به محیط طبیعی خود پاسخ دهد.
این که آیا افراد در این حالت، آگاه هستند یا نه و یا اینکه چگونه بسیاری از مردم در طول این حالت یا بیهوشی آگاه هستند، یک سوال است که دانشمندان در حال بررسی آن هستند. سطح آگاهی و پاسخگویی بستگی به میزان عملکرد مغز دارد.
کما اغلب چند روز یا چند هفته طول می‌کشد. به ندرت کما می‌تواند چندین سال طول بکشد.
اگر فرد وارد این حالت شود، این یک اورژانس پزشکی است. برای حفظ زندگی و عملکرد مغز اقدام سریع لازم است. در یک فرد به کما رفته، کارهایی مانند تنفس و گردش خون، به طور معمول انجام می‌شود، اما توانایی تفکر فرد سرکوب می‌شود.
منبع : دکتر دکتر

نظرات

پست‌های پرطرفدار